Online Marketing Nieuws | Week 13 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 13 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over de nieuwe updates van Google en LinkedIn. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit TikTok en Instagram. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
- 27 maart: Wereld Theaterdag
- 28 maart: Witte Donderdag (NL)
- 29 maart: Goede Vrijdag (NL)
- 30 maart: Dag van de Potlood/Stille Zaterdag
- 31 maart: Wereld Back-updag/Starttijd (NL & BE)/ Eerste paasdag
- 1 april: Dag van de Grap/Tweede Paasdag/Museumweek
- 2 april: Dag van het Kinderboek
- 3 april: Chocolademousse Dag
- 4 april: Collega dag
- 5 april: Caramel Dag
- 6 april: Kussengevecht dag
- 7 april: Wereldgezondheidsdag
- 8 april: Zonsverduistering
- 9 april: Dag van de Finse taal/ Suikerfeest/ National equal pay day
- 10 april: Dag van de Fietshelm
- 11 april: Wereld Parkinson Dag/ Kaasfondue dag
- 12 april: Dag van de Ruimtevaart/ Drop dag
- 13 april: Wereld Scrabble Dag
- 14 april: Dag van de Goede Daad
TikTok komt met meer shopping opties
TikTok is druk bezig met het uitbreiden van zijn in-app winkelmogelijkheden, ondanks dat sommige gebruikers niet blij zijn met de toenemende focus op winkelen binnen de app. Het platform introduceert nieuwe tools om merken te helpen hun producten direct in de videofeed te promoten, waaronder verbeterde video-shopping-advertenties en een nieuwe advertentieruimte op het winkeltabblad. Bijzonder is de samenwerking met Shopify, waardoor verkopers gemakkelijker advertenties kunnen maken en hun producten kunnen tonen.
Deze stappen zijn onderdeel van TikTok’s grote e-commerce strategie, geïnspireerd door het succes van de Chinese versie van de app, Douyin, die aanzienlijk meer verdient met in-app aankopen. Hoewel het succes in westerse markten nog moet blijken, is duidelijk dat TikTok vastberaden is om zijn commerciële aanwezigheid te vergroten en daarmee de concurrentie aan te gaan in de online verkoopruimte.
Instagram lanceert kortingscodes
Instagram heeft een nieuwe functie gelanceerd: advertenties met kortingscodes. Deze nieuwe functies zijn voor alle merken over de hele wereld beschikbaar. Adverteerders kunnen nu kortingscodes in hun advertenties zetten.
Klanten gebruiken deze codes bij het afrekenen voor korting. Dit maakt het makkelijker om de verkoop te boosten en te zien hoe goed advertenties werken. Meta heeft dit al getest op Facebook en ziet dat het werkt. Het gebruik van promotiecodes heeft al gezorgd voor lagere kosten en meer verkopen. Dit kan klanten meer aanzetten tot kopen. Nu kan iedereen op Instagram hiermee aan de slag.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.