Online Marketing Nieuws | Week 31 | 2023
Online Marketing Nieuws | Week 31 | 2023
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Bing, Microsoft, Pinterest, Twitter en Instagram. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere TikTok en Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 31 juli: Wereld Ranger dag
- 3 augustus: Watermeloendag
- 4 augustus: Internationale Dag van het Bier
- 5 augustus: Wereldoesterdag/Sneekweek (NL, t/m 10 augustus)
- 6 augustus: Mosterd Dag
TikTok lanceert tool voor advertentie bibliotheek
TikTok heeft een bijgewerkte versie van zijn Advertentie Bibliotheek uitgebracht, die doorzoekbare inzichten biedt in alle advertentiecampagnes die in de app worden uitgevoerd, met gegevens over advertentie targeting, regionaal bereik, enz.
De nieuwe TikTok-advertentie bibliotheek, die qua formaat sterk lijkt op de advertentie bibliotheek van Meta, is momenteel alleen beschikbaar voor Europese campagnes, maar kan een waardevolle bron zijn voor wie onderzoek wil doen naar TikTok-advertentie benaderingen. Op deze pagina vind je er alles over.
Performance Max Upgrade nu beschikbaar voor dynamische zoekadvertenties (DSA)
Google heeft aangekondigd dat je nu ook Performance Max als upgrade kunt gebruiken voor Dynamic Search Ads (DSA) en Google Display-campagnes. Automatische upgrades gaan geleidelijk aan en eindigen voor de meeste adverteerders in september.
Google begon dit proces deze maand. Adverteerders die hiervoor in aanmerking komen, kunnen deze tool (vrijwillig) gebruiken via de pagina met aanbevelingen om een eenvoudig en begeleid advertentie proces te hebben.
TikTok voegt op tekst gebaseerde berichten toe
TikTok heeft aangekondigd dat het tekstberichten beschikbaar maakt voor alle gebruikers in de app. gebruikers kunnen nu op een andere manier informatie met elkaar delen. Je kunt dit zien als de tekst only – updates van Instagram Stories.
Zoals je in dit voorbeeld kunt zien, kun je met de tekstberichten van TikTok, een volledig scherm met tekst toevoegen. Hier kun je vervolgens muziek, stickers en nog veel meer toevoegen. De nieuwe ‘tekst’-optie is beschikbaar via je cameratools, die je vervolgens naar een speciale pagina voor het maken van tekst navigeert, waar je vervolgens je bericht kunt typen. Je kunt ook tags en hashtags toevoegen om naar andere elementen van de app te linken.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.