21 augustus 2023
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 34 | 2023

Online marketing nieuws week 34

Online Marketing Nieuws | Week 33 | 2023

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Google, X (Twitter), Google Analytics en LinkedIn. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit Instagram en YouTube. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 21 augustus: Hartjesdag
  • 22 augustus: Dag van de Tandenfee
  • 23 augustus: Europese herdenkingsdag voor de slachtoffers van het stalinisme en het nazisme
  • 25 augustus: Begin Roodharigendagen (NL)/ Begin van Mysteryland (NL)

Instagram test met meerdere advertenties naast elkaar

Instagram test een nieuwe advertentie-indeling die vier gesponsorde berichten op één scherm propt.

Instagram test meerdere advertenties naast elkaar

In het advertentieblok met meerdere adverteerders worden gepersonaliseerde advertenties van verschillende bedrijven weergegeven. Deze verschijnen in een carrousel onder een advertentie waar een gebruiker recent op heeft gereageerd. Een advertentie voor een trouwjurk kan bijvoorbeeld worden weergegeven naast de advertentie van een ander merk voor een bruidstaart. 

De adverteerder bepaalt waar de actieknop in zijn advertentie voor meerdere adverteerders naartoe gaat. Aan het einde van de carrousel linkt een actieknop naar een feed met advertenties, waar klanten meer gerelateerde producten of diensten kunnen ontdekken. 

YouTube breidt reactie filters uit naar de app

Het platform gaat nu ook reactie filters testen. Hiermee kunnen content creators gemakkelijker relevante reacties vinden. 

YouTube breidt reactie filters uit naar app

Zoals je in dit voorbeeld kunt zien, bevatten de nieuwe reactie filters zaken als ‘Super bedankt’, ‘Kanaal abonnees’ en meer.

Belangrijk is dat de nieuwe filters content creators ook in staat stellen reacties te filteren op reacties waarop ze nog niet hebben gereageerd. Dit zou kunnen helpen om een ​​band met kijkers op te bouwen door de erkenning in de stream te maximaliseren.

Wil je er meer over weten? Lees dan hier verder. 

Het kan een handige feature zijn om uw kijkervaring te verbeteren en ervoor te zorgen dat elke relevante opmerking sneller wordt behandeld, vooral die van betalende abonnees. De test is momenteel aan de gang met geselecteerde YouTube-gebruikers.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.