Online Marketing Nieuws | Week 34 | 2023
Online Marketing Nieuws | Week 33 | 2023
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Google, X (Twitter), Google Analytics en LinkedIn. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit Instagram en YouTube. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 21 augustus: Hartjesdag
- 22 augustus: Dag van de Tandenfee
- 23 augustus: Europese herdenkingsdag voor de slachtoffers van het stalinisme en het nazisme
- 25 augustus: Begin Roodharigendagen (NL)/ Begin van Mysteryland (NL)
Instagram test met meerdere advertenties naast elkaar
Instagram test een nieuwe advertentie-indeling die vier gesponsorde berichten op één scherm propt.
In het advertentieblok met meerdere adverteerders worden gepersonaliseerde advertenties van verschillende bedrijven weergegeven. Deze verschijnen in een carrousel onder een advertentie waar een gebruiker recent op heeft gereageerd. Een advertentie voor een trouwjurk kan bijvoorbeeld worden weergegeven naast de advertentie van een ander merk voor een bruidstaart.
De adverteerder bepaalt waar de actieknop in zijn advertentie voor meerdere adverteerders naartoe gaat. Aan het einde van de carrousel linkt een actieknop naar een feed met advertenties, waar klanten meer gerelateerde producten of diensten kunnen ontdekken.
YouTube breidt reactie filters uit naar de app
Het platform gaat nu ook reactie filters testen. Hiermee kunnen content creators gemakkelijker relevante reacties vinden.
Zoals je in dit voorbeeld kunt zien, bevatten de nieuwe reactie filters zaken als ‘Super bedankt’, ‘Kanaal abonnees’ en meer.
Belangrijk is dat de nieuwe filters content creators ook in staat stellen reacties te filteren op reacties waarop ze nog niet hebben gereageerd. Dit zou kunnen helpen om een band met kijkers op te bouwen door de erkenning in de stream te maximaliseren.
Wil je er meer over weten? Lees dan hier verder.
Het kan een handige feature zijn om uw kijkervaring te verbeteren en ervoor te zorgen dat elke relevante opmerking sneller wordt behandeld, vooral die van betalende abonnees. De test is momenteel aan de gang met geselecteerde YouTube-gebruikers.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.