Online Marketing Nieuws | Week 4 | 2024
Online Marketing Nieuws | Week 4 | 2024
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van OpenAI (ChatGPT). Deze week zijn er nieuwe updates vanuit LinkedIn. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we de aankomende twee weken een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er de komende weken iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Komende weken om op in te haken:
- 23 januari: Dag van het Handschrift
- 24 januari: Pindakaas Dag/Voorleesdagen
- 25 januari: Irish Coffee Day/Gedichtendag/Poëzieweek
- 28 januari: Dag van de Privacy
- 30 januari: Dag van de Croissant
- 31 januari: Verjaardag Prinses Beatrix
- 1 februari: Alcohol vrije maand
- 2 februari: Crêpe Dag/Warme Truiendag/Trouwdag Willem Alexander en Maxima (2002)
- 3 februari: Carrotcake Dag
- 4 februari: Verjaardag Facebook (2004)
- 5 februari: Nutella dag
- 6 februari: Safer internet day
- 10 februari: Chinees nieuwjaar/Paraplu Dag
- 11 februari: Carnaval/Maak Vriendendag
LinkedIn lanceert nieuwe optie voor gesponsorde berichten
LinkedIn komt met een nieuwe advertentiemogelijkheid, waarbij gesponsorde berichten naar alle gebruikers worden uitgerold. Dit biedt een nieuwe manier om leads te genereren via je LinkedIn-content.
Beheerders van een bedrijfspagina kunnen op LinkedIn hun berichten promoten. Dit omvat de optie om een CTA-knop toe te voegen, zoals ‘Artikel ontgrendelen’, wat vereist dat gebruikers een actie ondernemen.
Dit is een extra middel voor leadgeneratie binnen de app, wat een directe methode kan zijn om reacties te meten en de effectiviteit van je LinkedIn-content te verhogen.
LinkedIn werkt momenteel aan het ontwikkelen en implementeren van deze optie voor alle gebruikers. Andere mogelijkheden voor het versterken van berichten en CTA’s zullen in de loop van de tijd worden toegevoegd.
Dit zou het proces van klantverbinding kunnen vereenvoudigen en tegelijkertijd meer bedrijven kunnen aanmoedigen om actief te blijven op LinkedIn, wat het gebruik ervan zou verhogen.
LinkedIn meldt dat deze nieuwe optie nu beschikbaar wordt gesteld aan alle gebruikers. In deze fase kunnen alleen door het bedrijf zelf geschreven artikelen gesponsord worden.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.