Online Marketing Nieuws | Week 29 | 2023
Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.
In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Threads en Google. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Snapchat en Google. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.
Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!
Inhaakdata voor je content
Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!
Deze week om op in te haken:
- 16 juli: Internationale Dag van de Slang
- 17 juli: Wereldemojidag, Hoveniersmaandag, Herdenking MH17
- 18 juli: Internationale Nelson Mandela Dag, Begin van de Nijmeegse Vierdaagse
- 20 juli: Begin van de Zwarte Cross (NL), Internationale Dag van het Schaken
- 21 juli: Junkfooddag
- 22 juli: Hangmatdag
Snapchat werkt samen met Linktree
Snap heeft aangekondigd dat het een integratie uitrolt met de link-in-bio-tool Linktree, waarmee mensen hun werk en andere profielen op Snapchat kunnen laten zien. Voorheen was het alleen voor merken en grote creators mogelijk om links toe te voegen aan hun profiel. Met deze integratie kunnen nu alle gebruikers met een openbaar profiel links naar hun Linktree-profiel opnemen.
Linktree geeft Snapchat-profielen betere zichtbaarheid op hun platform. Daarnaast biedt Linktree drie maanden Linktree Pro aan als onderdeel van de integratie. Deze stap volgt op Snap’s uitbreiding van het delen van advertentie-inkomsten met creators en de introductie van de functie “Openbare Verhalen”. Linktree voegt meer betalingsdiensten en socialemedia-integraties toe om een toonaangevende link-in-bio-tool te worden.
Bard nu ook beschikbaar in Nederland
Google heeft aangekondigd dat Bard, een tool die helpt bij het verkennen van nieuwsgierigheid en verbeelding, een grote uitbreiding heeft gekregen. Bard is nu beschikbaar in de meeste delen van de wereld en in meerdere talen. Nieuwe functies stellen gebruikers in staat om de ervaring aan te passen, creativiteit te bevorderen en productiever te zijn. Met Bard kunnen gebruikers nu samenwerken in meer dan 40 talen en toegang krijgen tot de tool in verschillende regio’s, waaronder Brazilië en Europa.
Nieuwe updates stellen gebruikers in staat om naar antwoorden te luisteren, de toon en stijl van de reacties aan te passen, conversaties vast te pinnen en te hernoemen, code te exporteren naar platforms zoals Replit en Google Colab, Bard-chats te delen met anderen, en afbeeldingen te gebruiken om Bard te laten analyseren. Deze uitbreiding biedt gebruikers de mogelijkheid om hun ideeën tot leven te brengen en wellicht zelfs nieuwe ideeën te ontdekken.
Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws
Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.