10 juli 2023
Online marketing nieuws

Online Marketing Nieuws | Week 28 | 2023

Online marketing nieuws week 28

Het is weer maandag. Hoog tijd voor het wekelijkse Online Marketing Nieuws! Onze online marketeers verzamelen iedere week speciaal voor jou de belangrijkste, leukste, of meest opmerkelijke ontwikkelingen op het gebied van online marketing.

In de vorige blog las je alles over nieuwe updates van Meta, Google Analytics 4 en Google Ads. Deze week zijn er nieuwe updates vanuit onder andere Chat GPT, LinkedIn en Google en YouTube. Uiteraard kun je ook weer rekenen op nieuwe inhaakdata voor jouw content.

Lees snel verder, zodat je weer helemaal op de hoogte bent van het online marketing nieuws!

Inhaakdata voor je content

Relevante content is belangrijk om de gewenste doelgroep aan je te binden. Daarom hebben we deze week een paar inhaakdata waarmee jouw content net wat interessanter en natuurlijk relevanter wordt. Bekijk hieronder of er deze week iets interessants tussen zit om op in te spelen. Verras je doelgroep met relevante content en verhoog daarmee je traffic!

Deze week om op in te haken:

  • 10 juli: Dag van de Pina Colada
  • 11 juli: Wereldbevolkingsdag
  • 13 juli: Dag van de Franse Frietjes, Internationale Puzzeldag
  • 15 juli: Start Zomervakantie Zuid, Wereld Jonge Talentendag

Meta introduceert Threads

Mark Zuckerberg heeft de lancering aangekondigd van Threads, een nieuwe app ontwikkeld door het Meta-team, waarmee gebruikers tekstupdates kunnen delen en deel kunnen nemen aan openbare conversaties. Met Threads kun je inloggen met je Instagram-account en berichten plaatsen van maximaal 500 tekens, inclusief links, foto’s en video’s van maximaal 5 minuten lang.

Meta introduceert Threads

Threads is bedoeld om de sterke punten van Instagram op het gebied van foto’s en video’s uit te breiden naar tekst en een positieve en creatieve ruimte te bieden om ideeën uit te drukken. Net als op Instagram kun je met Threads vrienden en makers volgen en met hen in contact komen die dezelfde interesses delen, zowel op Instagram als daarbuiten. Ook kun je gebruikmaken van de bestaande reeks veiligheids- en gebruikerscontroles.

Om met Threads te beginnen, hoef je alleen maar in te loggen met je Instagram-account. Je Instagram-gebruikersnaam en verificatie worden overgenomen en je hebt de mogelijkheid om je profiel specifiek voor Threads aan te passen. Gebruikers onder de 16 jaar (of onder de 18 jaar in bepaalde landen) worden automatisch in een privéprofiel geplaatst wanneer ze zich bij Threads aansluiten.

Google’s fact check-tool werkt nu ook met afbeeldingen

Google heeft aangekondigd dat de fact check-tool nu kan worden gebruikt om te zoeken op afbeeldingen en gebruikers te helpen hun authenticiteit te verifiëren. De functie is toegankelijk via Google’s Fact Check Explorer en bevindt zich momenteel in een wereldwijde bètafase. Geïnteresseerde gebruikers kunnen zich aanmelden voor de wachtlijst om het uit te proberen.

Google’s fact check-tool werkt nu ook met afbeeldingen

Iedereen kan de functie gebruiken om te achterhalen of een bepaalde afbeelding eerder is gecontroleerd door anderen. Ze kunnen rechtstreeks een afbeelding uploaden of de URL plakken nadat ze op het afbeelding zoekpictogram aan de rechterkant van de zoekbalk hebben geklikt.

Wanneer je naar een afbeelding zoekt, geeft de fact check-tool informatie over verschillende referenties van een afbeelding op het web. Het kan een overzicht tonen van verschillende onderwerpen en locaties die verband houden met een afbeelding en het factcheck-proces versnellen.

Blijf up-to-date dankzij het Online Marketing Nieuws

Check volgende week maandag gewoon weer het Online Marketing Nieuws, zodat je up-to-date blijft met alle ins en outs omtrent online marketing. We zetten wekelijks de nieuwste feitjes en weetjes voor je op een rijtje. Zo blijf je altijd op de hoogte van de laatste innovaties om jouw online aanwezigheid optimaal te benutten.

Stijn Norden
Over de auteur

Stijn Norden

Ik ben Stijn, Online Marketeer bij Teach Digital. Hier houd ik me bezig met alle facetten rondom online marketing.
Olav Wolters teach digital
Olav Wolters

Opleidingsadvies nodig?

Wil jij je ontwikkelen in online marketing, maar weet je niet welke training de beste keuze is voor jou? Neem contact op met Olav.
Mail Olav
Teach Digital NRTO gecertificeerd Teach Digital is lid bij de Nederlandse Raad voor Trainingen en Opleidingen. Het keurmerk staat voor erkenning van kwaliteit en professionaliteit. Dit betekent dat al onze trainingen van dehoogste kwaliteit zijn.